Frissen elcsípett fotókon a kormányzati Zöld Busz Programból rendelt, új szegedi trolik, amelyek heteken belül útra kelhetnek
A Szegedi Közlekedési Társaság négy új önjáró trolibuszt vásárol 683 millió forintnyi összegből, melyet a kormányzati Zöld Busz Program keretében ítéltek oda a Tisza parti városnak – írtuk meg a legutóbbi közgyűlést követően. Az említett, információink szerint még februárban megérkező, már Szegedre gyártott járművekről ma este az első fotók is megjelentek, mint a város első embere írta, néhány hétig fog tartani az engedélyeztetésük és a beüzemelésük, ezt követően pedig üzembe helyezik majd őket.
Mint 2022-ben cikkeztünk róla, a kormányzati Zöld Busz Program keretében – országos szinten – 123 elektromos autóbusz és további négy akkumulátoros trolibusz forgalomba állításáról döntöttek, az utoljára maradt trolitenderen a SOR Libchavy került ki győztesen a versengésből, közben pedig az is hivatalossá vált, hogy cseh trolibuszokat kap Szeged.
A kormányzati kezdeményezés első fordulójában
- a Volánbusz 40 darab Mercedes-Benz eCitaro, 48 darab BYD eBus valamint és 12 darab Ikarus 120e,
- Pécs 8 darab Mercedes-Benz eCitaro,
- Miskolc 10 darab BYD eBus,
- Veszprém 5 darab MAN Lion’s City 12 E,
- Szeged pedig 4 darab SOR TNS 12 önjáró trolibusz beszerzésére nyert vissza nem térítendő támogatást.
A társaságnak és a négy városnak odaítélt kormányzati támogatás értéke összesen 18.4 milliárd forint, ebből a négy szegedi troli 683 millió forintba került.
A megrendelt járművekből előbb a Volánbusz számára készült eCitaro-flotta került átadásra, majd pár nappal később megérkeztek Veszprém elektromos „városi oroszlánjai” is, melyeket a miskolci BYD-k forgalomba állítása követett.
Az SZKT korábbi ügyvezetője, Majó-Petri Zoltán még 2022. június 7-én látta el kézjegyével a trolibuszok szállítására vonatkozó beszerzési megállapodást, amelynek hatályba lépésétől számítva 15 hónap állt a gyártó rendelkezésére a járművek leszállítására.
A Zöld Busz Program keretében beszerzett járműveket a gyártónak szerződés szerint 2024 első negyedévéig kellett átadnia az SZKT részére, viszont a megállapodásban foglaltakkal szemben a járművek az elektromos berendezésekért felelős Cegelec alkatrészellátási problémái miatt egy másik beszállító, a szintén cseh Rail Electronics hajtásrendszerével érkeztek városunkba.
Az újdonságokról Botka László posztolt pár friss fotót Facebook oldalára, mint írta, a trolik “kényelmesebbek, biztonságosabbak, takarékosabbak és szebbek is” elődeiknél.
Fotók: Botka László