Mindenmás

Napi pofátlan: két mentőhelikoptert is ki kellett küldeni egy téves riasztás miatt

Valaki gonosz tréfát űzött a mentősökkel csütörtökön: két mentőhelikoptert és több esetkocsit is indított a miskolci mentésirányítás egy súlyos baleset helyszínére, ahol a bejelentés szerint négy eszméletlen sérült szorult gyors ellátásra. Kiérkezésükkor azonban kiderült, hogy balesetnek se híre, se hamva.

Pofánk leszakad.

Az OMSZ a Facebook oldalán adta hírül a magát valószínűleg vicces fiúnak tartó, valójában mások életét veszélyeztető (ha pont egy időben lett volna egy tényleges baleset a térségben, lehet, hogy valaki pont miatta nem jutott volna megfelelő ellátáshoz) telefonbetyár akcióját:

A segélyhívó központban egyébként nem jöttek rá rögtön a turpisságra, mert a telefonos bejelentő egészen készségesen válaszolgatott a mentésirányító kérdéseire, és a betegvizsgálati teendőkben is együttműködőnek tűnt. 

NE CSINÁLD UTÁNA, MÁSOK ÉLETÉT VESZÉLYEZTETNÉD

A légimentők az igazán kritikus balesetekhez vonulnak ki, ilyen eset a súlyos baleseti sérülés, a szívinfarktus, a stroke. A gyors segítségnyújtásban kiemelt szerepe van a légimentőknek, akik átlagosan 2500-2700 légimentést végeznek évente, vagyis naponta átlagban 7-8 alkalommal száll fel mentőhelikopter – tudtuk meg az eset kapcsán a Magyar Légimentő Nonprofit Kft-től.

A súlyos sérültek ellátása során azt tapasztalják, hogy azok a sérültek, akik a baleset bekövetkeztét követő egy órán belül végleges ellátást nyújtó kórházba kerülnek, azoknak a sérülteknek a felépülési, túlélési esélyei lényegesen jobbak. Ők kevesebb napot töltenek az intenzív osztályon, hamarabb hagyják el a kórházat, kevesebb szövődménnyel kell, hogy számoljanak, jobb eséllyel épülnek fel teljesen. Az Arany Órán belül egyes osztályozások megkülönböztetik még a “Platina Tíz Perc” fogalmát is Ha megnézünk egy mentési folyamatot a légimentőknél – átlagosan 8-10 perces kiérkezés, átlagosan 20-25 perces helyszíni ellátási, állapotstabilizálási idő, újabb max. 15 perc repülés a végleges ellátást nyújtó intézetig – akkor látjuk, hogy jó eséllyel teljesülnek az ‘Arany Óra’ szakmai kritériumai.

A Szeged környékén történő balesetekhez a hozzánk legközelebbi, Szentesen működő felszállóhelyről indítanak helikoptereket, ezen kívül Budapest, Pápa, Sármellék, Szekszárd, Debrecen, Miskolc és Balatonfüred településeken vannak még légibázisok.

Kapcsolódó cikkek

Egy hozzászólás

'Fel a tetejéhez' gomb