Közélet

Napi összefoglaló: már több mint 1500-an szorulnak lélegeztetőgépre, még mindig csak a felszálló ágban vagyunk

Megkezdtük a tavaszias hétvégét Szegeden, és már túl is vagyunk az első napján. Nézzük, mik voltak a nap legfontosabb hírei: sajnos szombatra is rekordokat döntögetett a koronavírus, megyénkben sem túl kecsegtető a helyzet. Szlávik János szerint még mindig a felszálló szakaszban vagyunk, míg Gulyás Gergely azt mondta, hogy áprilisban már az éttermek teraszán ebédelhetünk. Ma az is kiderült, hogy kedden nyújtják be többek között az SZTE modellváltásáról szóló törvényjavaslatot és holnapra is van egy fontos időpont: jön az óraátállítás. Szegedi ínyencséggel is készültünk mára: körbejártuk a város környékét, és olyan kirándulóhelyekre bukkantunk, amiket érdemes meglátogatnod!

ÚJABB REKORD DŐLT MEG: 1500-AN SZORULNAK LÉLEGEZTETŐGÉPRE

Nem alakul valami jól a harmadik hullám: 10 167 új esetet regisztráltak az elmúlt 24 órában, ezzel a járvány kezdete óta összesen 624 779 főre nőtt a beazonosított fertőzöttek száma. Csongrád-Csanád megyében is drasztikusan emelkednek a számok, az elmúlt 24 órában 352 új esetet regisztráltak. 11 779 koronavírusos beteget ápolnak kórházban, közülük 1512-en vannak lélegeztetőgépen.

MÉG MINDIG CSAK A FELSZÁLLÓ ÁGBAN VAGYUNK

A koronavírus-járvány legsúlyosabb napjai tartanak, minden eddiginél több a fertőzött, nagyon sokan vannak kórházban – mondta a Dél-pesti Centrumkórház infektológus főorvosa szombaton a közmédiának. Szlávik János kihangsúlyozta, hogy a járvány harmadik hulláma továbbra is felszálló ágban van, a korábbi tapasztalatok alapján esetleg április közepén, végén kezdhet csökkenni a vírus terjedése, és “talán valamikor nyárra lélegezhetünk fel”.

ÁPRILISBAN MÁR NYITHATNAK A TERASZOK?

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter Pokorni Zoltán hegyvidéki polgármesterrel és Fürjes Balázs Budapestért felelős államtitkárral tartott online fogadóórát. Itt hangzott el a kérdés, hogy a tervek szerint vajon mikor lehet leülni megebédelni egy étterem teraszára. „Nehéz kérdés. Azt merném ma mondani, hogy áprilisban mindenképpen” – válaszolta Gulyás Gergely, hozzátéve, hogy minden jövőre vonatkozó prognózis amúgy is bizonytalan, most különösen az.

HAMAROSAN A PARLAMENT ELÉ KERÜL A JAVASLAT

Jövő kedden egyszerre 11 egyetem modellváltásáról nyújtanak be törvényjavaslatot. Erről Stumpf István kormánybiztos beszélt egy online fórumon. Szerinte semmilyen kormányzati nyomás nem volt az egyetemeken.

HOPP! HOLNAP ÓRAÁTÁLLÍTÁS

Most vasárnap ismét óraátállításra kerül sor Magyarországon, tehát Szegeden is egy órával kurtább lesz az éjszaka. A nyári időszámítás hivatalos kezdete a gyakorlatban tehát azt jelenti, hogy egy órával kevesebbet alhatunk, mivel előrefelé tekerjük az órát.

IGAZI ÍNYENC VIDEÓRIPORT A HÉTVÉGÉRE

Napsütéses szép idő köszöntött ránk ezen a szombaton, tökéletes kirándulóidőt kínálva a szegedieknek. Remek lehetőség, hogy kicsit ott hagyjuk a város zaját és feltöltődjünk a természet megnyugtató csendjében. Szeged és környéke számos nagyszerű helyet tartogat a természetbarátok számára, bepillanthatunk a bivalyok életébe a Nagyszéksós – tó körül, a fák lombkoronái fölé emelkedve madártávlatból szemlélhetjük a tájat Makón, és kikapcsolódhatunk a Maty – ér vízpartján a fel – felröppenő kacsákat figyelve.