Hogyan éljük túl a járvány okozta válságot? Jótékonyság és baráti árak a Garden Bistro csapatával
Úgy forgatta fel a gazdaságot a világjárvány, mint Rocky Balboa életét Apollo Creed kihívása, és a szolgáltató szektorban is leginkább a vendéglátósok érzik a megváltozott szabályok átkát. Egy válsághelyzetre mindenki kicsit másképp reagál, mi pedig utánajártunk, mi történt az éttermekkel Szegeden a pandémia második hulláma idején.
ÚJ KIHÍVÁS ÚJ STRATÉGIÁT KÖVETEL
A válságokban egyvalami közös: valahogy kezelni kell őket. A szegedi éttermeknél is két lehetőséget hagytak nyitva a szabályozások: az elviteles kiszolgálást és a kiszállítást. Jó páran a megszorítások mellett tették le a voksukat, és sajnos a leépítés, kapacitáscsökkentés útjára léptek, megint mások foggal-körömmel ragaszkodnak kollégáikhoz, együtt szeretnék átvészelni a nehéz időket. Utóbbi csapatban játszik Jakab Gusztáv is, a Garden Bistro & Beach üzemeltetője, aki hisz abban, hogy nemcsak a jóban, hanem a nehéz időkben is az összefogás lehet a helyes út.
“Bennünket is hidegzuhanyként értek a szigorítások, és mondani sem kell, hogy komoly kihívást jelent az egész szakmának. Most egy valami vált igazán fontossá számomra: senkinek sem szeretném elengedni a kezét, és azért dolgozunk, hogy biztos egzisztenciát, stabil fizetést kaphassanak a munkatársaim” – fejtette ki Jakab Gusztáv.
JÓTÉKONYKODÁSSAL A JÁRVÁNY ELLEN? A GARDENNEK EZ IS MEGY!
Közhelynek számít, de összefogással könnyebb legyőzni az akadályokat. Így gondolja ezt a Garden bisztró stábja is, ahol az elmúlt időszakban a pincérek a kötényt bukósisakra cserélték, és ételfutárként látják el finomságokkal a szegedieket, ráadásul a járványidőszak végéig minden fogást 30% kedvezménnyel lehet megrendelni a Garden oldaláról.
“Ez az időszak most nem arról szól, hogy meggazdagodjunk egy nehéz helyzetben. Mi csak azt szeretnénk, ha a szegedieknek sem kellene lemondaniuk egy-egy finom fogásról, és a kollégáinknak sem kellene új állás után nézniük” – tette hozzá Jakab Gusztáv.
Hogy mennyire komolyan gondolja ezt a cégvezető, mi sem bizonyítja jobban, mint az elmúlt időszakban mutatott jótékonysági akciók: az elmúlt hetekben-hónapokban a mesés Gergő liget megmentéséért dolgozott, és kollégáival együtt 30-30 pizzával meglepték már a Covid-osztályt, a mentőszolgálatot, a kettes kórház munkatársait és az SZTE Klinikai Mikrobiológiai Diagnosztikai Intézet szakembereit is.
“A pizza-meglepetések mellett egy alapítványon keresztül gyűjtünk felajánlásokat, amikor összejön egy nagyobb összeg, a mindennapi küzdelemhez szükséges eszközöket, kiegészítőket szoktunk venni a szegedi kórházaknak. Nekünk ez a fontos, hogy lássuk, van eredménye a munkánknak. Hálásak vagyunk a szegedieknek, és nagyon kellemes ünnepeket, kitartást kívánunk mindenkinek!” – zárta gondolatait Jakab Gusztáv.
A Garden a járványidőszak elmúltával, a tervek szerint tavasszal már új finomságokkal és a megszokott pörgéssel, színes programokkal és ismert fellépőkkel várja a szegedi közönséget: márciusban Kökény Attila, áprilisban Gáspá Laci, májusban pedig Caramel koncert és vacsoraest érkezik majd a Garden Bistro & Beach színpadára.