Közélet

Egyre több ügytípusban válik lehetővé a személyes ügyintézés Szegeden is

A védelmi intézkedések betartása mellett fokozatosan bővül a személyes ügyintézés lehetősége a közigazgatásban. A veszélyhelyzet ideje alatt lejárt okmányok cseréje esetében Szegeden sem kötelező most már előzetesen időpontot kérni.

A magyar állampolgárok 2020. március 12-ét követően lejáró, Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig még érvényes. A lejárt okmány gyors cseréjére, Budapesten és Pest megyén kívül már nem szükséges időpontot foglalni a kormányablakokba. Minden más esetben továbbra is interneten vagy telefonon lehet időpontot kérni.

Mostantól egyre több ügyben lehet személyesen is jönni ügyet intézni, de ajánlott az elektronikus ügyintézés is (fotó: Szabó Dávid)

A kormányhivatalok és járási hivatalok foglalkoztatási ügyfélszolgálatait országszerte – Budapesten és Pest megyében is – felkereshetik az ügyfelek előre foglalt időpont nélkül is. Az álláskeresők számára továbbra is rendelkezésre állnak az elektronikus ügyintézési lehetőségek.

A Csongrád megyei kormányablakokban és ügyfélszolgálatokon az ügyféltérben várakozó ügyfél nem tartózkodhat. Annyi ügyfél lehet bent, amennyi az ügyfélszolgálat kapacitása. Az ügyfelek lehetőleg az arcot eltakarva, egymástól megfelelő (1,5–2 méter) távolságra várakozhatnak, irányításukat az ügyintézők biztosítják.

Forrás: Csongrád Megyei Kormányhivatal

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb