Közélet

Botka László polgármester behódolt: a tudásipar mellett kell Szegednek a hagyományos ipar is, de még titkolóznia kell kicsit

A szegediek szívfájdalma volt sokáig, hogy jelentősebb beruházás, sok munkahelyet adó gyár nem érkezik Szegedre. Botka László polgármester sokszor hangoztatta, ha gyár épül Szeged mellett, az veszélyes, mert ha bezár, akkor sok lesz a munkanélküli. Így a nagy versenyben nem is érkezett Szegedre befektetés. A szegedieknek a tudásipart ajánlotta cserébe, de egyre jobban érezhető Szeged gazdasági mutatóiban, hogy e tekintetben Botka tévedett: kell a hagyományos ipar is. A Kormány hozza a befektetést, de még semmi sem biztos.

Gyorsan felelevenítjük azt a pillanatot, amikor Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter fel lett hatalmazva arra, hogy együttműködési megállapodást kössön, és kiemelt jelentőségű beruházást valósítson meg a kijelöl fejlesztési területeken. Itt írtunk erről idén májusban:

A munka elindulhatott, mivel Mihálffy Béla KDNP-s országgyűlési képviselőnk még Kínában is járt a miniszterrel. Erről posztolt is közösségi oldalán egy képet, de nem tudtuk meg pontosan miért is járt a kormánypárti politikus Kínában.

A Kormány anyagilag is támogatta Szegedet, hogy egy gigantikus beruházás végre megérkezzen városunkba: augusztusban 21 milliárd forintot adott Szegednek az új szegedi, ipari parkra. Ebből az összegből Szeged 300 hektárnyi földterületen rendezi a gazdasági övezet tulajdoni helyzetét, mindezek mellett:

  • kivonja a mezőgazdasági területeket a művelés alól, 
  • lefolytatja a telekkialakítási eljárásokat, 
  • előkészíti a területet a leendő beruházáshoz 
  • és kiváltja a szükséges közműveket is, amik esetleg akadályoznák a beruházás megvalósulását.

Több hónapja kezdődtek el a találgatások, hogy vajon milyen befektetés érkezhet végre városunkba. Volt aki rosszindulatúan akkumulátor gyárra gondolt, és már tiltakozott a közösségi oldalakon. Voltak városi legendák autógyárról, majd buszgyárról is. Végül a BYD kínai cég került a címlapokra, akik például az elektromos buszokat is gyártották Szegedre. László Krenner, a BYD közép-kelet-európai értékesítési vezetője is Szegeden volt a 8 elektromos busz átadásán.

Bal oldalt: László Krenner, a BYD közép-kelet-európai értékesítési vezetője Jobb oldalt: Kiss Balázs Imre Szeged365 tulajdonos

A Kormány tovább segítette a projektet, nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánította, és a területet is kijelölte. Ezzel megágyazott a gyorsított, leegyszerűsített engedélyezési eljárásoknak. Ma pedig már az autógyárról írtunk.

Ma este pedig Botka László Szeged város polgármestere is megerősítette a hírt a közösségi oldalán: folynak a tárgyalások. Azt is elismerte, hogy a Kormány segített, így végre egy gyár épülhet Szeged mellett, de azt is leszögezte: “Szeged „zöld város”, csak modern, fenntartható, környezetbarát beruházás megvalósítását támogatjuk városunkban!”

Botka László pontosan a következőket írta:

Az elmúlt napok sajtóhírei ellenére nem lesz kínai akkugyár Szegeden, és semmilyen más vegyipari tevékenység sem. Elkezdtük egy 300 hektáros ipari park kialakítását, amihez már évek óta kértük a kormány támogatását, most végre sikerült elérni. Ennek felét már megvettük, a többit is szeretnénk, ha nem megy, kisajátítja az önkormányzatunk. A vonatkozó törvény szerint a földek vételárát a megyei kormányhivatal állapítja meg. A föld Szeged tulajdonába kerül. Az elmúlt évben tárgyaltunk olyan világcégekkel, akik környezetbarát, fenntartható termékeket állítanak elő, a legszigorúbb környezetvédelmi előírások mellett. Sok személyes tárgyaláson vagyunk már túl itthon és külföldön is. Az ilyen beruházások esetében, üzleti érdekek miatt, érthető módon teljes „hírzárlatot” vár el a lehetséges befektető, aki több ezer új munkahelyet hozhat létre városunkban. Kérem megértő türelmüket, még nincs végleges döntés. Szeged „zöld város”, csak modern, fenntartható, környezetbarát beruházás megvalósítását támogatjuk városunkban!

Kapcsolódó cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb